Czym jest mailing reklamowy?
Mailing jest w czołówce najskuteczniejszych form marketingu internetowego. Najważniejszą rzeczą w przypadku mailingu (newslettera), oprócz jasnej i klarownej treści jest jego poprawne wyświetlane w jak największej ilości klientów pocztowych (zarówno desktopowych jak i webmailowych) oraz jego poprawna wysyłka (uniknięcie traktowania wiadomości jako niechciane przez filtry antyspamowe). Istnieje szerego zasad, których nalezy przestrzegać chcą zorganizować profesjonalną wysyłkę.
Strategia komunikacji
Masz już pomysł na newsletter, wiesz do kogo będzie wysyłany, a może jeszcze nie…w obydwu przypadkach chętnie pomożemy w przygotowaniu odpowiedniej strategii uwzględniającej takie aspekty jak grupa docelowa, rodzaj przekazywanych informacji, czas i częstotliwość wysyłki.
Od czego zacząć, czyli budowanie bazy adresowej
To absolutna podstawa. Nie wystarczy mieć ładne i poprawnie przygotowany szablon wiadomości, trzeba mieć jeszczę listę adresatów, do których ten przekaz dotrze. Jeżeli nie posiadasz swojej bazy klientów, lub jest ona dosyć uboga, gotową, odpowiednio sprofilowaną bazę można kupić od jednej z firm zajmujących się gromadzeniem i odsprzedażą takich danych (zewnętrzny dostawca baz danych). Powiedz nam tylko jakie dane chcesz zbierać, a my zaproponujemy efektywną strategię pozyskania adresów do Twojej bazy.
Wiadomość od strony wizualnej, czyli kreacja graficzna
Wiedząc do kogo chcemy wysyłac nasze wiadomości, możemy przystąpić do stworzenia szkicu makiety naszego szablonu, który będzie zrozumiały dla odbiorcy (odbiorca będzie mógł na pierwszy rzut oka wyróżnić i nazwać najważniejsze obszary, znaleźć interesujące informacje). Następnie projekt taki powinien trafić do grafika (wraz z wytycznymi dotyczącymi prawidłowego projektowania szablonów mailingowych). Na tym etapie należy stale nadzorować kreację konsultując kolejne wersje projektu. Końcowym etapem przygotowania projektu newslettera jest jego kodowanie.
Co dalej mając kreację?
Na tym etapie można zacząć myśleć o samej wysyłce. Może być zorganizowana z wykorzystaniem własnych narzędzi (jeżeli ich nie masz, a chciałbyś mieć, dobierzemy odpowiednie rozwiązanie do Twoich potrzeb – skontaktuj się z nami) lub korzystając z narzędzi firm oferujących wysyłkę wiadomości do swoich sprofilowanych lub dostarczonych baz adresowych. Obydwa rozwiązania mają swoje wady i zalety:
Własny mechanizm | Outsourcing |
wyższy koszt początkowy, brak kosztów kolejnych wysyłek |
niski lub brak kosztu początkowego wyższe jednostkowe koszty każdorazowej wysyłki |
konieczność obsługi całości we własnym zakresie, pełny dostęp do administracji systemem |
brak lub ograniczony dostęp do zarządzania systemem |
możliwość przygotowywania dedykowanych funkcjonalności | konieczność korzystania z już gotowych mechanizmów |
Dobór optymalnej drogi to nasze zadanie. Analizujemy dokładnie Państwa potrzeby i sugerujemy rozwiązania najkorzystniejsze z ekonomicznego punktu widzenia. Dbamy o to, aby spełnione były podstawowe wymogi pozwalające na przeprowadzenie poprawnej wysyłki wielu wiadomości.
Mierzenie skuteczności kampanii, czyli czy to się opłaca?
Sama wysyłka mailingu to tylko połowa sukcesu. Ważne, żeby kontrolować, czy ten rodzaj marketingu internetowego jest dla Państwa opłacalny, czy ma sens przechodzenie całej drogi od koncepcji do wysyłki po raz kolejny? Te pytania zadaje sobie każdy, kto na powaznie myśli o tym rodzaju marketingu. Oczywiście wysłanie jednego newslettera nie da miarodajnej odpoweidni na to pytanie, dlatego tak ważne jest aby stale kontrolować skuteczność przeprowadzanych kampanii.
Specjalnie dla Państwa, bazując na statystykach Google Analytics, analizujemy ruch pochodzący z każdej kampanii, co pozwala nam na optymalizację kolejnych wysyłek, a co za tym idzie zwiększenie ich efektywności.
Masz dodatkowe pytania, jesteś zainteresowany usługa wysyłki wiadomości? Skontaktuj się z nami i zobacz jak możemy Ci w tym pomóc…