A co to właściwie jest?

Fanpage to absolutna podstawa egzystencji firmy w portalu facebook.com. To wizytówka firmy, która prezentowana jest użytkownikom, platforma komunikacji z nimi, dlatego warto zadbać, żeby wyglądała profesjonalnie oraz dyskusja na niej prowadzona była z uwzględnieniem najwyższych standardów.

Dlaczego warto mieć fanpage

Facebook.com o portal, który szturmem wszedł na polski rynek, ma już według różnych statystyk ponad 6 mln użytkowników, więc jest szansa, że spora część z nich może stać się klientami naszej firmy. Dodatkowo to portal, który daje webdeveloperom największe możliwości, co przekłada się wprost na możliwości reklamowe. Warto zatem zaistnieć w tej wirtualnej społeczności, pomimo faktu, że prawdopodobnie duża część z wspomnianych 6 mln to konta fikcyjne lub osób niepełnoletnich.

Co powinno znaleźć się na firmowym fanpage?

Mamy do dyspozycji kilka podstawowych rodzajów zawartości:

  • tablica – to miejsce wymiany poglądów między firmą, a klientami. Warto zadbać, żeby dyskusja była merytoryczna i na odpowiednim poziomie, aby budować pozytywny wizerunek firmy. To dla użytkowników portalu jedno z najważniejszych miejsc.
  • strony informacyjne – to strony z treścią opisującą firmę i jej ofertę. Można zamieszczać dowolne informacje, byle by były zgodne z prawem i regulaminem facebook.com. Warto zadbać o to, żeby były atrakcyjne wizualnie, ale zarazem czytelne. Można na nich również umieścić formularz kontaktowy lub formularz pozwalający zapisać się na newsletter firmowy.
  • galerie zdjęć – jak sama nazwa wskazuje, można wstawiać zdjęcia, które uporządkowane będą w albumach. Ponieważ wiele ludzi jest wzrokowcami, warto wstawić zdjęcia pokazujące firmę lub prezentujące usługi
  • aplikacje – to w zasadzie linki do zewnętrznych aplikacji, które pozwalają na tworzenie konkursów, sond lub innych tego typu funkcjonalności

Nie jest ważne jakie zawartości są do dyspozycji, ważne jest, aby fanpage był ciekawy i atrakcyjny wizualnie dla odwiedzających go użytkowników, dlatego warto wybrać wykonawcę, który ma doświadczenie w tworzeniu fanpage dla firm, zaproponuje on elementy, które warto na fanpage umieścić w zależności od specyfiki firmy.